Це само собою.
До найбільш частих технічних причин зростання споживання двигуном бензину або дизеля відносяться:
1. Пізнє запалювання. Навіть при незначному зміщенні кута випередження запалювання (на один градус) витрати пального можуть збільшитися на 1%. Відповідно, чим більше зміщується цей кут, тим більше зростають витрати пального автомобіля.
2. Зазори в свічках запалювання. Причиною підвищених витрат пального можуть стати неправильно виставлені зазори (тобто порушення мінімальної відстані між центральним і бічним електродом) в свічках запалювання, що призводить до перебоїв у роботі свічок і підвищення витрат пального в середньому на 4%.
3. Низька температура охолоджуючої рідини. Якщо її температура нижче розрахункової, то мотор використовує більше пального для прогріву, через це витрати пального можуть зрости в середньому на 10%.
4. Знос циліндропоршневої групи. Через вихід з ладу вузлів циліндропоршневої групи (зазвичай це трапляється на великих пробігах або при тривалому використанні неякісного бензину або дизеля), значною мірою підвищується споживання пального.
5. Знос кривошипно-шатунного механізму. Через вихід з ладу поршневих кілець, зносу поршнів і циліндрів знижується компресія в циліндрах, унаслідок чого падає потужність двигуна. Щоб наростити потужність, доводиться частіше натискати на педаль акселератора, що призводить до підвищених витрат пального.
6. Знос зчеплення. При виході з ладу вузлів зчеплення, і, як наслідок, пробкусовках, доводиться постійно перегазовувати, що неминуче веде до збільшення витрат пального.
7. Знос механізму газорозподілу. При зносі цього механізму (порушення теплових зазорів клапанів; витягування зубчастого ременя і знос зубчастих шківів, або знос ланцюга і зірочок привода; знос масло відбивних ковпачків і так далі) відбувається втрата герметичності циліндрів, через що знижується тиск в кінці такту стиснення і початку такту розширення. Це призводить до підвищення витрат пального, втрати потужності двигуна.
8. Не відрегульований схід-розвал. Не відрегульовані кути установки коліс провокують заноси автомобіля на дорозі, швидке стирання шин, втрату керованості, що в результаті позначається на економічності.
9. Знижений тиск у шинах. Низький тиск в покришках сприяє високому опору кочення, що призводить до підвищених витрат пального (до 3% при зниженні тиску з 2 до 1.5 атмосфер в одному колесі). Слід враховувати, що якщо тиск впав нижче норми тільки в одному колесі, то це вже може спровокувати збільшення витрат пального.
10. Несвоєчасна заміна повітряного фільтра. Порушивши періодичність заміни повітряного фільтра (наприклад, не змінивши його при проходженні ТО), можна спровокувати збільшення паливного «апетиту» мотора, так як забитий фільтр перешкоджає надходженню в двигун повітря, який необхідний для ефективного згорання паливної суміші.
11. Несправність термостата. Поломка цього агрегату (наприклад, термостат заклинив у відкритому стані) може, особливо в зимовий час, привести до недостатнього прогріву двигуна до робочої температури, що тягне за собою збільшення витрат пального.
12. Забруднення паливних форсунок. Через утворення на соплах форсунок смолистих відкладень (з'являються при частому використанні пального низької якості) порушується їх герметичність, внаслідок чого пальне не надходить в достатній кількості в циліндр, і не відбувається його ефективне згорання. А це веде, крім іншого, і до підвищених витрат пального.
13. Нестабільна робота датчиків електронного управління двигуном. Через помилки налаштування датчиків положення дросельної заслінки, витратомірів повітря, що надходить, кисневих датчиків, в електронний блок керування двигуном передається некоректна інформація про роботу основних вузлів двигуна. Внаслідок чого у двигун надходить збіднена або збагачена паливна суміш, що веде до втрати потужності мотора і збільшення витрат пального.
До суб'єктивних факторів, через які збільшується споживання двигуном автомобіля пального, можна віднести наступні:
1. Перевантаження автомобіля. Навантажуючи машину надміру, ми, тим самим, провокуємо підвищення витрат пального. Кожні «зайві» 100 кг перевантаження ведуть до збільшення витрат пального на 10%, навантажений багажник на даху призводить до підвищення споживання пального на 40% (порожній - на 5%). Витрати при цьому залежать від конструкції багажника, його аеродинамічності і швидкості руху автомобіля.
2. Їзда з відкритими вікнами. При тривалому русі на швидкості понад 50 км / год з відкритими вікнами погіршуються аеродинамічні характеристики автомобіля, витрати пального зростають в середньому на 4%.
3. Різке гальмування / прискорення. Така стрибкоподібна манера їзди призводить до різкого підвищення витрат пального, оскільки двигун постійно відчуває навантаження і вимагає більшої кількості пального.
4. Установка на ньому обладнання (обвіси, спойлери). Всі ці, не передбачені заводом-виробником конструкції порушують аеродинамічні характеристики автомобіля, що тягне за собою підвищений паливний «апетит».
5. Постійна робота магнітоли / кондиціонера. На живлення електронних або кліматичних систем автомобіля йде значна кількість пального. Так, при їзді з включеним на повну потужність кондиціонером витрати пального можуть в середньому збільшитися на 15%, а при постійно ввімкнених мультимедійних системах - на 7%.
6. Використання мастил і рідин з невідповідними для двигуна і трансмісії параметрами. Виробник не даремно рекомендує заливати в мотор або трансмісію масла і рідини з певними параметрами в'язкості - в процесі численних випробувань вибирається той тип масла, який оптимально підходить для зазначених агрегатів. Якщо ж власник автомобіля вибирає, наприклад, масло з в'язкістю вище рекомендованої, витрати пального можуть збільшитися на 10-15%.
7. Використання ближнього і дальнього світла фар. Постійно ввімкнене ближнє світло фар може спровокувати підвищення витрат пального в середньому на 5%, тоді як при включеному дальньому світлі паливний «апетит» мотора може збільшитися в середньому на 10%.
ЗИ А як ти міряєш розхід? Щось дивно, що по трасі та по місту він однаковий.